Bugün , dünyevileşmenin etkisiyle gittikçe taraftar toplayan ancak dinin özüyle bağdaşmayan ve doğru olmayan iki görüşten bahsedeceğim .rnrn rnrnEfendim biri çıkar ; başörtüsünün ne sosyal hayata ve ne de istediği her şeyi yapmaya engel olmadığından bahisle ; rnrn rnrn" Ne yani başörtüsü taktım diye hiç bir şey yapamayacak mıyım ? " diye yakınır ..rnrn rnrn" Kapalı olmam şarkı söylememe engel mi ? Ya da dans etmem elâlemin içinde"?... rnrn" Yoksa kadının sesi de mi haram ?... yapmayın Allah aşkına ! ..."rnrn" Bu kadar da yobaz(!) olmayın ! Zaten bu yüzden geri kaldık (!) ..."rnrn rnrn" Erkek arkadaşımla sahilde elele yürümek benim de hakkım . Evlilik düşünüyoruz biz ..."rnrn rnrn" İstediğim her işte çalışırım , niye dört duvar içinde hapsolayım(!) "rnrn" Ben insan değil miyim ? Neden ikinci plana atılıyorum kadın olarak ? "rnrn" Söyleyin benim ne eksiğim var ?.. " .... der .rnrn rnrnKısacası "Başörtü de takarım her şeyi de yaparım " mantığını aslında mantıksızlığını savunur .rnrn rnrnSözüm ona Müslüman feminist tavırları ...rnrn .rnrn .rnrn .rnrnDiğer tarafta biri çıkar ; " Kur'an ölülere okunmaz" fitnesini yayar ...rnrnBu düşünye paralel olarak rnrn" meal okumuyorsanız ( hâşâ ) boş boş anlamadan Kur'an okumanın da bir anlamı yok " mesajını verir alttan alttan , bazen açıktan...rnrn.rnrn.rnrnHeyhat neler duyuyoruz !...rnrn rnrnPeki soruyorum bütün bunların o eleştirip durdurduğunuz , o yerden yere vurduğun(m)uz Fetöcülerin görüşlerinden ya da Ilımlı İslam projesinin savunduğu düşüncelerden ne farkı var Allah aşkına ..?rnrn.rnrn.rnrnŞimdi bu iki konuyu sırayla ele alalım :rnrn rnrnBediüzzaman'ın çok güzel bir tespiti vardır :rnrn " HERŞEYİN iki ciheti vardır " der . Biri maddi diğeri manevi .rnrn rnrn Evet başörtüsü tesettürün görünen kısmı yani maddesel yönüdür.rnrnEdep ise tesettürün manevi yönünü temsil eder. Yani hoşunuza / hoşumuza çok gitmese de tesettür bazı şeylerden biraz geri durmaktır , biraz eksik kalmaktır ...rnrn rnrnTabi ki isteyen istediğini yapar . Kadın başını da kapatır , sokakta sigarasını da içer hiç aldırmadan ..rnrnYa da isteyen başını da kapatır denize de girer karışık plajda haşemasıyla ...kimse karışmaz .rnrn rnrnAncak bunları yapan bunların doğru olduğunu asla savunamaz . Ayrıca böyle bir tesettürün pek bir anlamı olmadığı gibi böyle bir tesettür bizi ne kadar setr eder ve bizi ne kadar korur iki cihanda.. o da ayrı mevzu ... rnrn rnrnHem her şeyin bir bedeli vardır . Bizler bir yola başkoyduysak , bir davamız varsa ya da bir şeyi temsil ediyorsak bir şeylere de katlanmak zorundayız. rnrn rnrnHem dünyamı dört başı mamur yaparım hem hiç bir şeyden mahrum kalmam rnrnya da hem ehl-i dünya gibi yaşarım hem ahiretimi kazanırım , olmuyor .rnrnOlur diyenler Peygamber Efendimiz Hz . Muhammed (s.a.v) in hayatından rnrn rnrn" istemez misin Ya Ömer , dünya onların ahiret de bizim !.. " rnrn rnrnkısmını bir okusun ya da bir kez daha okusun ve kıssadan hisse olsun sözümüze ...rnrn rnrnEvet mümin hem dünyada hem ahirette iyiliğe erişebilir . Ancak bu , ancak Allah'ın sınırlarını koruyarak olur ve ancak dininin elverdiği ölçüde yapılabilir . Dinin özüne aykırı düşünceler ve yeni yeni adetler getirerek değil !rnrn rnrn***rnrnİkinci mevzuya gelince bu da ayrı bir fitnedir . rnrnÇünkü her yönüyle mucize olan Kur'an-ı Kerim' in ölülere okunacağı hadis-i şerif ile sabittir . Meselarnrn rnrn Yasin, Kur'ân'ın kalbidir. Onu bir kimse okur ve Allah'tan âhiret saadeti dilerse, Allah onu mağfiret buyurur. Yâsin'i ölülerinizin üzerine okuyunuz." (Müsned, 5/26)rnrn hadisi ...rnrn rnrnAyrıca bu kişiler ölülerin ruhuna bağışlanmak üzere " el Fatiha " denildiğinde ne yapıyor acaba çok merak ediyorum . Etrafa okuyormuş görüntüsü mü veriyorlar ?rnrn Ya da gerçekten inanmadıkları için boş mu geçiyorlar bu faslı ?rnrn rnrnNe olur yani okuduğumuz Kur'an-ı Kerim'i ölülere de bağışlasak tavsiye edildiği üzere ?rnrnYoksa bu da mı hurâfe ? ...rnrnBakıyorum da hurafeden berî olan dinimiz ne de çok itham edilir oldu bu kelimeyle ...rnrn rnrnOysa Kur'an'ı Arapça okumak bir ibadettir .rnrnAyrıca Kuran'ı Arapça okumak , mealini okumaya engel olmadığı gibi rnrnKur'an'ı ölülere bağışlamak da onu anlamamıza ve yaşamımıza geçirmemize asla engel değildir .rnrn rnrnMüslümanları Kur'an'dan uzaklaştırmaya yönelik bu tehlikeye karşı tedbirimizi alıp inadına bol bol Kur'an'ı Kerim okuyalım ve sevabını başta Peygamberimiz Aleyhisselatü Vesselam olmak üzere tüm ölülerimize bağışlayalım derim ...rnrn rnrnVelhasılrnrnArtık birilerinin bu gerçekleri söylemesi lazım ,rnrnVe artık hepimizin bu gerçekleri yaşaması lazım ...
FACEBOOK YORUMLAR